www.lillstrumpisar.blogg.se

The perks of being a wallflower - Stephen Chbosky

Publicerad 2013-03-11 18:18:00 i Allmänt, Film/Videos/Böcker/Spel, Manda, Quotes/Poems (and so on), Skola/Jobb,

Så, de första Johanna säger till mig idag e att ja ska läsa den här boken, och att jag har 1 ½ dag på mig..
    Boken heter 'The perks of being a wallflower' och är skriven av Stephen Chbosky (och nej, ja kan inte uttala hans efternamn ;)) Om ni undra va en "wallflower" e så förklaras de av Patrick när han säger:
"You see things. You keep quiet about them. And you understand."
    Jag gillar den här boken asmycke. Visst de e inte min favoritbok. Men den är så genuin och ärlig. Så naiv och oskuldsfull. Den är inte dramatisk utan den tar sin tid och berättar något vackert. Den får en att känna. Nu låter jag väl mysko men den är verkligen så. Jag kan inte beskriva den på något annat sätt. Det är en sån bok som får en att tänka, som är fullproppad med sanningar om livet.
Jag har skrivit upp så många saker från den hä boken att det inte är sant.
    Dikten han läser för Patrick är så vacker. Kanske lägger upp den sen :) Och han är så konstig. På ett bra sätt. Han liksom försöker inte vara kul eller något utan det är bara den han är.
Om ni någonsin får tag på boken, kolla s. 31-32 "I cannot imagine..." och dikten på sidorna 75-77. Det är ett måste.
 
"He's my whole world"
"Don't ever say that about anyone ever again. Not even me"
   -Samtal mellan Charlies mamma och syster.
 
"Charlie, we accept the love we think we deserve"
   -Bill till Charlie
Boken har blivit en film också, som ja inte hunnit se. Men som ni kan se så e Emma Watson me i den :)
 
Manda out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela